OBAVEZNO pročitati pravilnik prije preuzimanja!!

Written by Teo Bartulovic.

warning thPočetkom 2010. Hrvoje Zrnčić predložio je Komisiji za planinarske putove HPS-a ideju o novoj vrsti planinarskih putova, tj. trasiranju novih službenih planinarskih putova koji bi za razliku od klasičnih bili digitalno 'markirani'. Zajedničko objema vrstama putova je njihovo redovito održavanje pri čemu prvenstveno mislimo na osiguranju njihove prohodnosti a oo što ih razlikuje su vrste oznaka.

Planinarski putovi u PP Biokovo kojim upravlja HPD 'Sveti Jure' Zagvozd

Written by Teo Bartulovic.

markacija Ovdje možete naći popis svih planinarskih staza u Parku Prirode Biokovo kojima upravlja Hrvatsko Planinarsko Društvo 'Sveti Jure' Zagvozd.

Sve navedene planinarske staze smještene su na sjevernim obroncima PP Biokovo a uz njih društvo gospodari i Planinarskom kućom (brvnarom) 'Kaoci' (1100 m), te pomaže obitelji Cvitana Roglić u održavanju planinarske kuće 'Akademik Josip Roglić' na Čuliji (900 m).

Svih osam dolje navedenih putova su uredno markirani i održavani temeljem ugovora PP Biokovo i HPD Sv. Jure usp... .. .

GPX: Turija - Ljubović - Sv. Jure

Written by Teo Bartulovic.

thumbIshodišna točka ove rute je na prijevoju Turija udaljenom desetak kilometara od centra Zagvozda prema Vrgorcu. Petstotinjak metara prije tunela na nadmorskoj visini od 647 metara skreće se desno prema predjelu gusto prošaranom starim pastirskim stajama (Šućurove, Gućev, Krstačke, Peškirića) poznatom kao Lozovci a sam odvojak je obilježena sa tablom i markacijom tako da ne bi trebalo biti problema sa pronalaženjem istog.

Staza je široka, uredna, s iznenađujuće blagim usponom u početku tako se nakon prijeđenog prvog kilometra savlada tek nekih stotinjak visinskih metara. Osim već spomenutih pastirskih staja prvi interesantan objekt pored kojeg prolazite vrijedan spomena je omanja špilja ograđena suhozidom koja se nalazi ispod staze s lijeve strane skriv... .. .

GPX: Kaoci - Stražbenica - Radića stanovi - Sv. Ilija

GPX: Milići - Očesci - Sv. Jure

Written by Teo Bartulovic.

Ishodišna točka ove rute je u selu Milići smještenom na četristotinjak metara nadmorske visine, nekih tri kilometra od centra Zagvozda u smjeru Vrgorca na državnoj cesti D62 sa koje se skreće desno (na skretanju se nalazi i malena tabla sa natpisom Sv. Jure) prema centru sela prekoputa autobusne čekaone (Slika 1).

GPX: Mucići - Andrijina staja - Mucića ledenica - Očesci - Milići

Written by Teo Bartulovic.

ledenica th Ishodišna točka ove avanture je u zaseoku Mucići, smještenom tik uz državnu cestu D62 nekih kilometar, kilometar i pol udaljenom od centra Zagvozda u smjeru Vrgorca. U selo skrećemo na drugom, istočnom ulazu u selo (slika 1), te se spuštamo nekoliko desetaka metara do stare kamene kuće gdje ostavljamo auto, Tomislav je tu skoro pa domaćin i kaže da tu nikome neće smetati i da ga možemo bez straha ostaviti do sutra.

Puta dalje nastavljamo pored kuće Marka Mucića gdje ujedno srećemo i gospodina Franka koji se upravo vratio sa lokaliteta Rašac te nam ljubazno nudi pomoć, objašnjava kompletnu rutu te nam čak crta i priručnu mapu (slika 2) koja istini za volju i ne izgleda najbolje ali će nam svakako biti od koristi jer ipak idemo neoznačenim putem kojim nikada nismo prošli na dijelu Biokova koji i ne poznajemo tako dobro što ovaj izazov čini još i većim.

Da stvar bude još i bolja, njegov nećak Marin će nas provesti prvim dijelom staze do požarnog puta da ne lutamo odmah na početku i ne gubimo vrijeme uzalud jer smo krenuli relativno kasno i bilo bi dobro da stignemo do Andrijine staje (slika 4) i post.... .. .

GPX: Turija - Sv. Jure - Lokva - Motika - Sv. Ilija - Bast - Dedići

Written by Teo Bartulovic.

thumb Ishodišna točka ovog pohoda je na prijevoju Turija udaljenog nekih desetak kilometara od centra Zagvozda prema Vrgorcu. Petstotinjak metara prije tunela na nadmorskoj visini od 647 metara skreće se desno prema predjelu gusto prošaranom starim pastirskim stajama (Šućurove, Gućev, Krstačke) poznatom kao Lozovac a sam odvojak je obilježena sa tablom i markacijom (Slika 1 i 2) tako da ne bi trebalo biti problema sa pronalaskom istog.

Staza je široka, uredna, sa iznenađujuće blagim usponom tako da smo nakon prijeđenog prvog kilometra savladali tek stotinjak visinskih metara gdje ujedno na nekih 770 m.n.v. prolazimo pored respektabilno velike staje (Slika 3-1, 3-2) sa desne strane, iznimno dobro građena i ako zanemarimo to što krov nije odolio zubu vremena i ljudskom nemaru, jako dobro sačuvana. Pored nje se ujedno nalazi i kamenica sa vodom, no obzirom da sam radio cijeli dan i da smo krenuli u sumrak jednostavno nismo imali vremena da skrećemo s rute pa tako nismo ni provjerili kakvoću.

Na 857 metara prolazimo pored još jednog kompleksa starih pastirskih objekata a ako je vjerovati GSS-ovoj karti radi se o Peškirića stanovima. Kao i ostale na ovom predjelu i ove staje su građene izuzetno čvrsto, omeđ... .. .

GPX: Milići - Očesci - Mucića ledenica - Ozdrvaca - Jabukov pod - Stanići

Written by Teo Bartulovic.

ledenica th Polazišna točka ove rute je iz sela Milići smještenog na petstotinjak metara nadmorske visine, nekih tri kilometra od centra Zagvozda u smjeru Vrgorca na državnoj cesti D62 sa koje se skreće desno prema centru sela prekoputa autobusne čekaone (slika 1).

Nakon nekih stotinjak metara se dolazi do križanja a od dviju opcija treba izabrati onu koja ide gore lijevo ispod male ostave, garaže ili nešto tome slično prekriveno ravnom betonskom pločom na kojoj se ujedno nalazi prva markacija (slika 2). Na kraju asfaltirane staze se dolazi do kaveza sa lovačkim psima te još jedne prizemnice koja se obilazi sa desne strane a nešto dalje iza nje se nailazi na čulak sa natpisom Sv. Jure (slika 3) a potom i djelomično izbljedjeli znak parka prirode Biokovo (slika 4).

Staza najprije ide istočno pa onda skreće oštro desno te na 550 m.n.v. prelazi preko novog makadamskog požarnog puta (slika 5) izgrađenog od strane Hrvat... .. .

GPX: Bartulovići - Bebek guvno - Pišćet - Živa voda - Stanići

Written by Teo Bartulovic.

piscet th Ishodišna točka ove relativno kratke i ne osobito zahtjevne rute je na državnoj cesti D62 kod table Zagvozd, odnosno skretanje za zaseok Bartulovići (Slika 1)koje se nalazi na oko 1 kilometar od centra Zagvozda u pravcu Splita pored table Zagvozd, a trasirana je prvenstveno kako bi upotpunio neke puno bitnije rute koje se referiraju na ovu rutu tj. dio rute od Bebek guvna do bunara na Pišćetu.

Kao što sam rekao staza počinje kod table Zagvozd te ide asfaltnim putem ispred Careve koje se skreće lijevo (Slika 2) te nastavlja dalje makadamskim putem prema bunaru odnosno šupljem Bartulovića hrastu (Slika 3) da bi izišla na asfaltni put koji vodi do nikad zaživjele Zagvoške gospodarske zone.

Staza odavde vodi starim Rastovačkim putem prema napuštenoj asfaltnoj bazi pa nakon prolaska ispod autoputa skreće lijevo te nastavlja niz Gornju stranu na dnu koje se prelazi asfaltni put (Slika 4) koji vodi do sjevernog portala tun... .. .

GPX: Stanići - Ržišća - Kaoci - Pisak - Bartulovići

Written by Teo Bartulovic.

rzisca th Polazišna točka ove rute je iz Rastovca, zaseoka Stanići da budemo precizni, ispod crkvice Svetog Križa pa preko novoizgrađenog put koji vodi za tunel Sveti Ilija. Put se prelazi prije velikog usjeka te staza dalje vodi djelomično betoniranim, makadamskim putem u dužini od nekih kilometar, kilometar ipol, prema lokaciji poznatoj kao "Živa voda".

Stotinjak metara prije Žive vode, nakon nekih dvadesetak minuta uspona od ishodišne točke, na visini od 582 metra postoji odvojak i nešto kraći put prema Ržišćima. Ukoliko želite skratiti put možete tu skrenuti desno i dalje nastaviti ovim prečacem koj izlazi na proplanak prije Carskih dolaca gdje se ujedno i spaja sa obilaznom stazom. Samo skretanje nije označeno ali je uočljivo i nalazi se poslije oštrije lijeve krivine (slika 1).

Mi smo se odlučili za dužu verziju pa nastavljamo dalje put Žive vode, prolazimo pored pojilišta za stoku iznad kojeg se nalazi uređeno odmorište (slika 2) sa bazenom (slika 3) koji služi akumulator i saku... .. .

OBAVEZNO pročitati pravilnik prije preuzimanja!

Written by Teo Bartulovic.

warning th Početkom 2010. Hrvoje Zrnčić predložio je Komisiji za planinarske putove HPS-a ideju o novoj vrsti planinarskih putova, tj. trasiranju novih službenih planinarskih putova koji bi za razliku od klasičnih bili digitalno 'markirani'.

Zajedničko objema vrstama putova je njihovo redovito održavanje pri čemu prvenstveno mislimo na osiguranju njihove prohodnosti a ono što ih razlikuje su vrste oznaka.

Klasični planinarski putovi su označeni bojom na terenu i to crvenom i bijelom sukladno markacijskom pravilniku. Oznake (markacije) postavljaju se na kamenju, stablima, stupovima, tablama i sl. dok se nova vrsta službenih planinarskih putova označava isključivo oznakama uz pomoć odgovarajućih planinarskih GPS uređaja.