Written by Teo Bartulovic.

U okviru programa XVIII. kazališnih susreta "Glumci u Zagvozdu" i proslave dvadesetogodišnjice osnutka planinarskog društva HPD Sv. Jure, alpinisti Stipe Božić i Viki Grošelj održali su predavanje u prepunoj dvorani doma kulture u Zagvozdu.

Iako je planirano da se predavanje održi na otvorenoj sceni, ćudljivo i hirovito zabiokovsko vrijem je osujetilo te planove pa se predavanje ponajviše zbog osjetljive oprem moralo prebaciti u zatvoreni prostor što nije ostavilo ni najmanji utjecaj na ovo nadasve zanimljivo multimedijalno predavanje.

Zanimljive priče dvojica prijatelja i penjačkih partnera bile su upotpunjene brojnim fotografijama i video isječcima materijala snimljenog za vrijeme ekspedicija, s posebnim osvrtom na uspona na K2, tzv. divlju planinu, jedan od najopasnijih osamtisućnjaka koji se u alpinističkim krugovima smatra puno izazovnijim i težim za uspon od samog Everesta.

Nakon prezentacije uzvanici su se preselili na domjenak organiziran povodom proslave dvadeset obljetnice osnutka planinarskog društva a kako je sve skupa izgledalo možete vidjeti u priloženoj galeriji.

Stipe Božić (1951.) jedan je od najuspješnijih hrvatskih i svjetskih alpinista. Osim što se popeo na najviše vrhove svih kontinenata i tri najviša u svijetu, spustio se 1.395 metara duboko u Lukinu jamu na Velebitu. S jednom je međunarodnom ekspedicijom na skijama kao prvi Hrvat stigao i na Sjeverni pol. Na svojim je putovanjima snimio mnoštvo fotografija, koje je izlagao na brojnim zajedničkim i samostalnim izložbama. Autor je mnogobrojnih novinskih članaka, feljtona i kalendara te knjiga Put na vrh svijeta, Sedam vrhova i Svete planine. Režirao je više od stotinu dokumentarnih filmova u sklopu niza dokumentarnih serija prikazanih na HTV-u. Sudjelovao je i na mnogobrojnim međunarodnim filmskim festivalima, a za svoje je filmove osvojio i nekoliko nagrada.

Viki Grošelj (1952.), po zanimanju sportski pedagog, vrhunski je alpinist, gorski spašavatelj i gorski vodič. Sudjelovao je u više od trideset ekspedicija u vaneuropska gorja. Iako srž njegovog alpinizma čine usponi na osamtisućnjake, Grošelj je prvi Slovenac koji se popeo na najviše vrhove svih kontinenata. Do sada je objavio trinaest knjiga i brojne članke te bio koautor više od dvadeset izdanja. Dobitnik je brojnih nagrada i odlikovanja. Od 2005. do 2013. u suradnji s TV Slovenijom priredio je dokumentarnu TV-seriju Velikani Himalaje u kojoj predstavlja četrnaest vrhova viših od 8.000 metara i povijest penjanja na njih.

Božićeva knjiga K2 - trijumf i tragedija govori o sportskom trijumfu koji se prilikom silaska s himalajskoga vrha K2 pretvorio u grčevitu borbu za preživljavanje, dok u Velikanima Himalaje Grošelj predstavlja svih svjetskih četrnaest osamtisućnjaka i prikazuje povijest uspona na njih.

stipe viki 01Doživite Himalaju u Zagvozdu, podno Biokovom

Autor: Teo Bartulović